Merkonderzoek

Als je investeert in digital marketing, wil je graag weten of je investering het gewenste effect heeft. Veel adverteerders kijken dan ook graag naar ROI: Return On Investment.

Vaak worden online campagnes afgerekend op views of clicks, terwijl dat slechts een deel is van het daadwerkelijke effect

Branding campagnes dragen ook bij aan een grotere naamsbekendheid of een sterker imago, terwijl merk KPI’s in onlinecampagne dashboards niet worden meegenomen.

Daar hebben we nu een oplossing voor, met Brand Metrics. Brand Metrics is een online tool waarmee je de impact van jouw campagne op je merk kunt meten.

Voordelen merkonderzoek

  • Ook inzicht in de merkeffecten van je online campagne

  • Eenvoudig en kostenefficiënt

  • Volledig afgestemd op jouw campagne

merkonderzoek

Hoe [M]media jou kan helpen

Wij werken met Brand Metrics, omdat het op een slimme en kostenefficiënte manier het effect van verschillende online advertentievormen op je merk KPI’s in kaart brengt. Met Brand Metrics krijg je inzicht in de impact van jouw campagne op merkbekendheid, merkimago, merkoverweging, merkvoorkeur en koopintentie.

Op deze manier kun je campagne performances in de toekomst verbeteren. Het merkonderzoek via Brand Metrics werkt op display- en videoadvertising, maar ook op gesponsorde content.

Via een flexibele setup kan een campagne eenvoudig worden gekoppeld aan de tool. Voorafgaand aan het merkonderzoek van Brand Metrics kijken we samen met jou naar je campagnedoelstellingen, de merk KPI’s en de campagnelooptijd. De merkonderzoeken worden dus helemaal afgestemd op jouw wensen. Uiteraard ontvang je na afloop een uitgebreide rapportage van ons, met merkscores en learnings van de campagne.

Wil je meer inzicht in het effect van jouw campagne op je merk? Neem dan gerust contact met ons op. Dan kijken we samen hoe we het merkonderzoek van Brand Metrics voor jouw campagne kunnen inzetten.

Geïnteresseerd?

Neem vrijblijvend contact met ons op!